گروه بازرگانی طاها | ارائه تمامی خدمات مربوط به واردات و صادرات

طاها تجارت - اصلی

راهنمای کامل هزینه‌های تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان ایرانی

دانش آموز دختری همراه با پرچم کره جنوبی در پشت آن، همراه با نوشته هزینه تحصیل در کره جنوبی

آیا تا به حال به تحصیل در خارج از کشور فکر کرده‌اید؟ کره جنوبی به دلیل داشتن سیستم آموزشی پیشرفته و دانشگاه‌های معتبر، یکی از مقاصد جذاب برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. اما سؤالی که ممکن است ذهنتان را مشغول کرده باشد این است که هزینه تحصیل در کره جنوبی به تومان چقدر است؟

شهریه دانشگاه‌های معتبر کره

یکی از ویژگی‌های خوب سیستم آموزشی این کشور، تقریباً یکسان بودن شهریه برای دانشجویان داخلی و خارجی است. این سیاست بخشی از طرح ملی کره جنوبی برای جذب استعدادهای بین‌المللی است.

واردات از کره جنوبی به آسان‌ترین روش ممکن

سال تحصیلی در کره جنوبی دو ترم است و دوره کارشناسی معمولاً چهار سال طول می‌کشد (البته برخی رشته‌ها مانند پزشکی و دندانپزشکی شش سال هستند) و هزینه تحصیل در کره جنوبی به تومان با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است. برای مقطع کارشناسی، شهریه هر ترم از حدود 1600 دلار تا 10800 دلار متغیر است که با دلار 60 تومانی می‌شود 96 تا 648 میلیون تومان. در مقطع کارشناسی ارشد، این رقم بین 1100 تا 20900 دلار برای هر ترم است و دانشجویان دکترا نیز شهریه‌ای بین 1100 تا 25000 دلار در هر ترم دارند.

به طور کلی هزینه‌های تحصیل در کره جنوبی بر اساس مقطع تحصیلی در رشته‌های مختلف به شرح جدول زیر است:

مقطع تحصیلی رشته تحصیلی هزینه تحصیل (هر ترم)
فوق دیپلم علوم انسانی ۱,۴۷۰ الی ۶,۲۴۰ دلار آمریکا
فوق دیپلم علوم ۱,۷۹۰ الی ۶,۵۲۰ دلار آمریکا
فوق دیپلم هنر و ورزش ۱,۷۱۰ الی ۷,۲۶۰ دلار آمریکا
فوق دیپلم مهندسی ۱,۷۱۰ الی ۶,۲۷۰ دلار آمریکا
کارشناسی علوم انسانی ۱,۵۸۰ الی ۷,۶۰۰ دلار آمریکا
کارشناسی علوم ۱,۵۷۰ الی ۸,۲۶۰ دلار آمریکا
کارشناسی هنر و ورزش ۱,۹۱۰ الی ۸,۹۰۰ دلار آمریکا
کارشناسی مهندسی ۱,۸۵۰ الی ۸,۷۶۰ دلار آمریکا
کارشناسی پزشکی ۵,۰۲۰ الی ۱۱,۵۶۰ دلار آمریکا
کارشناسی ارشد علوم انسانی ۱,۲۹۰ الی ۱۲,۲۳۰ دلار آمریکا
کارشناسی ارشد علوم ۱,۵۵۰ الی ۸,۷۵۰ دلار آمریکا
کارشناسی ارشد هنر و ورزش ۱,۵۵۰ الی ۶,۷۲۰ دلار آمریکا
کارشناسی ارشد مهندسی ۱,۵۵۰ الی ۸,۹۴۰ دلار آمریکا
کارشناسی ارشد پزشکی ۲,۵۱۰ الی ۱۰,۹۶۰ دلار آمریکا

هزینه‌های زندگی و اقامت

اگر قصد ادامه تحصیل در کره را دارید، فقط به هزینه تحصیل در کره جنوبی به تومان نباید نگاه کنید، چرا که زندگی در هر جایی خرج‌های دیگری نیز دارد، مثل خورد و خوراک، محل اقامت، تردد با وسایل نقلیه و…

مردم و دانشجویان کره ای در حال پیاده روی
هزینه زندگی و اقامت برای تحصیل در کره جنوبی

اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید برای اینکه هزینه محل اقامتتان زیاد نشود، می‌توانید در گوشیوان زندگی کنید. گوشیوان‌ها واحدهای مسکونی کوچک، فشرده و نسبتاً ارزان قیمت هستند که در واقع نوعی خوابگاه خارج از دانشگاه محسوب می‌شود و اکثر دانشجویان، چه محلی و چه بین‌المللی، در این مسکن‌ها زندگی می‌کنند. این خانه‌های کوچک استودیویی معمولاً مبله هستند، اما امکاناتی مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی به صورت اشتراکی بین حداکثر چهار نفر استفاده می‌شود.

هزینه محل اقامت

  • میانگین قیمت اجاره گوشیوان بین 250,000 تا 400,000 وون کره (حدود 190 تا 300 دلار آمریکا) در ماه است.
  • خوابگاه خارج از دانشگاه 300 دلار در ماه (به علاوه حدود 5,000 دلار بیمه پیش‌پرداخت)
  • هتل دانشجویی بین 300 تا 500 دلار در ماه

هزینه‌های مربوط به غذا

  • در رستوران دانشگاه حدود 300 دلار در ماه (هر وعده بین 3 تا 5 دلار)
  • در یک رستوران ارزان قیمت بیرون از دانشگاه حدود 6.30 دلار برای هر وعده

سایر هزینه‌های زندگی

  • بیمه سلامت و درمان ملی کره: 20 دلار در ماه
  • حمل و نقل، 45 دلار در ماه برای کارت حمل و نقل عمومی
  • اینترنت 20 دلار در ماه
  • خدمات ماهانه (آب، برق، گاز و غیره): به طور متوسط 170 دلار
  • کلاس‌های زبان کره‌ای، دوره 3 هفته‌ای حدود 800 دلار و دوره 10 هفته‌ای بین 1,300 تا 1,600 دلار

با در نظر گرفتن این هزینه‌ها، یک دانشجوی بین‌المللی در کره جنوبی باید ماهانه حدود 800 تا 1,200 دلار یا 50 میلیون تا 72 میلیارد تومان به نرخ دلار 60 تومانی برای هزینه‌های زندگی (بدون احتساب شهریه دانشگاه) در نظر بگیرد. البته این مبلغ بسته به سبک زندگی و محل اقامت متفاوت است و با مدیریت درست هزینه‌ها و استفاده از امکانات دانشجویی، می‌توانید هزینه‌های زندگی‌تان را کمتر هم کنید.

بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی

بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی کره جنوبی فرصت ارزشمندی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها رؤیای تحصیل در این کشور پیشرفته را به واقعیت تبدیل کنید.

بورسیه تحصیلی GKS کره جنوبی با نماد پرچم کشور و هزینه تحصیل در کره جنوبی به تومان
بورسیه تحصیلی کره جنوبی

یکی از مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی، از جمله ایرانی‌ها، برنامه بورسیه جهانی کره (GKS) است. این برنامه در برخی شرایط تا 100 درصد هزینه‌های تحصیل، اقامت و حتی بلیط هواپیما را پوشش می‌دهد و برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانید استفاده کنید، که خوشبختانه شامل دوره‌های آموزش زبان کره‌ای نیز می‌شود.

علاوه بر GKS، بسیاری از دانشگاه‌های کره جنوبی بورسیه‌های اختصاصی دارند. این بورسیه‌ها معمولاً بین 30 تا 100 درصد شهریه را پوشش می‌دهند و گاهی شامل کمک هزینه زندگی نیز می‌شوند. دانشگاه‌های معتبری مانند سئول، کوریا و یونسی از جمله مؤسساتی هستند که چنین بورسیه‌هایی دارند.

صحبت از هزینه‌ها که شد، بد نیست اشاره‌ای به صفر تا  صد هزینه تحصیل در کره جنوبی به تومان داشته باشیم. با توجه به نوسانات نرخ ارز، این هزینه ثابت نیست، اما به طور میانگین، هزینه یک سال تحصیل در کره جنوبی شامل شهریه و هزینه‌های زندگی، بین 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان متغیر است. البته با دریافت بورسیه، این هزینه‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مقایسه هزینه‌ها با سایر کشورها

در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا، هزینه تحصیل در کره جنوبی به تومان معمولاً پایین‌تر است. مثلا شهریه مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آمریکا به طور میانگین بین 20,000 تا 50,000 دلار در سال است، در حالی که شهریه سالانه در کره جنوبی معمولاً بین 3,500 تا 20,000 دلار است. هزینه زندگی در کره جنوبی نیز در مقایسه با بسیاری از کشورهای توسعه یافته، مناسب‌تر است. به عنوان مثال، هزینه اجاره مسکن در شهرهای بزرگ کره جنوبی مانند سئول، معمولاً کمتر از شهرهایی مانند نیویورک، لندن یا توکیو است.

البته در مقایسه با کشورهای اروپایی، این روند برعکس است، زیرا تحصیلات در برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه و کشورهای اسکاندیناوی، رایگان یا با هزینه بسیار کم تری است. با این حال، هزینه زندگی در این کشورها معمولاً بالاتر از کره جنوبی است. به عنوان مثال، هزینه ماهانه زندگی یک دانشجو در برلین می‌تواند حدود 850 یورو باشد، در حالی که این رقم در سئول حدود 700 دلار است.

در مقایسه با کشورهای آسیایی، هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن و سنگاپور معمولاً بالاتر از کره جنوبی است، در حالی که تحصیل در کشورهایی مانند مالزی و تایوان ارزان‌تر است.

نمایش فرصت‌های کار و زندگی در کره جنوبی برای مهاجران و دانشجویان بین‌المللی
مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی

نکات مالی برای دانشجویان بین‌المللی

اگر برای تحصیل، می‌خواهید به کره جنوبی بروید، نکات زیر را هم به خاطر بسپارید:

  • افتتاح حساب بانکی معمولاً برای دانشجویان بین‌المللی رایگان است و برای باز کردن حساب نیاز به گذرنامه، کارت دانشجویی و گواهی ثبت‌نام دانشگاه دارید.
  • بورسیه تحصیلی اغلب بر اساس معدل تحصیلی، مهارت‌های زبانی و دستاوردهای علمی‌تعلق می‌گیرد
  • در هنگام تحصیل، پس از گذراندن یک ترم تحصیلی می‌توانید به صورت پاره‌وقت، به مدت 20 ساعت در هفته کار کنید.
  • در تعطیلات تابستان و زمستان می‌توانید تمام وقت کار کنید که البته نیاز به اخذ مجوز کار از اداره مهاجرت دارید.
  • دانشجویان بین‌المللی معمولاً از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند اما برای درآمدهای بالاتر از حد معینی، ممکن است مالیات بگیرند.
  • بسیاری از دانشگاه‌ها، کارت‌های تخفیفی می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها برای کم شدن مخارج استفاده کنید.

جمع بندی

با وجود اینکه هزینه‌های تحصیل در کره جنوبی به تومان ممکن است در نگاه اول زیاد به نظر برسد، اما با در نظر گرفتن کیفیت آموزشی، فرصت‌های بورسیه و امکانات رفاهی، کره جنوبی یکی از کشور‌های خوب آسیایی برای تحصیل می‌باشد. در پایان شما را به مطالعه مقاله “کره جنوبی چه رشته‌هایی را بورسیه می‌کند” از طاها تجارت دعوت می‌کنیم تا تصمیم آسان‌تری برای مهاجرت به کره جنوبی بگیرید.

طاهاتجارت

سوالات متداول

  • هزینه تحصیل در کره جنوبی به تومان چقدر است؟

هزینه تحصیل در کره جنوبی به تومان به طور میانگین در یک سال تحصیل، شامل شهریه و هزینه‌های زندگی، بین 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان است. البته این رقم با توجه به نوسانات نرخ ارز ممکن است تغییر کند.

  • تحصیل در کره جنوبی ارزان تر است یا آمریکا؟

در مقایسه با آمریکا، تحصیل در کره جنوبی معمولاً ارزان‌تر است. شهریه دانشگاه‌های آمریکایی به طور میانگین بین 20,000 تا 50,000 دلار در سال است، در حالی که در کره جنوبی معمولاً بین 3,500 تا 20,000 دلار است.

  • آیا کره جنوبی بورسیه تحصیلی دارد؟

کره جنوبی بورسیه‌های مختلفی دارد. مهم‌ترین آنها برنامه بورسیه جهانی کره (GKS) است که بین 30 تا 100 درصد هزینه‌های تحصیل، اقامت و حتی بلیط هواپیما را پوشش می‌دهد.

جهت ارتباط با ما و دریافت مشاوره تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید.