گروه بازرگانی طاها | ارائه تمامی خدمات مربوط به واردات و صادرات

طاها تجارت - اصلی

قوانین و ممنوعیت‌های عجیب در کره جنوبی

کار‌ های ممنوع در کره جنوبی

کره جنوبی کشوری با فرهنگ غنی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی پیشرفت‌های زیادی داشته است، اما برخی قوانین و ممنوعیت‌هایی در این کشور وجود دارد که برای برخی، عجیب و غیرمعمول به نظر می‌رسد و عدم رعایت آن‌ها در این کشور، منجر به نقض قانون و دردسر برای شما خواهد شد. اگر قصد سفر کاری به قصد واردات یا صادرات از کره جنوبی را دارید یا برای مسافرت تفریحی می‌خواهید به کره جنوبی سفر کنید باید با این قوانین آشنا باشید.

این قوانین که گاه ریشه در سنت‌های کهن و گاه در ملاحظات اجتماعی مدرن دارند، جنبه‌های مختلف زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. از محدودیت‌های مرتبط با فضای مجازی گرفته تا قوانین مربوط به رفتارهای اجتماعی، اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید باید کار های ممنوع در کره جنوبی را بدانید، تا مشکلی در این زمینه برایتان پیش نیاید.

قوانین ترافیکی و شهری

در خیابان‌های کره جنوبی، برای حفظ آرامش ساکنان و کاهش آلودگی صوتی، بوق زدن در مناطق مسکونی ممنوع است، مگر در موارد اضطراری. رانندگان باید بدانند که استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، حتی در توقف پشت چراغ قرمز، جریمه سنگینی دارد. همچنین، استفاده از کمربند ایمنی برای همه سرنشینان یک وسیله نقلیه چه در صندلی‌های جلو و چه در عقب الزامی‌است و اگر کمربند ایمنی را نبندید جریمه می‌شوید.

به طور کلی رانندگی در کشور کره جنوبی در مواقع زیر ممنوع است:

  • بدون گواهینامه رانندگی
  • بدون بیمه نامه
  • رانندگی در مستی
  • رانندگی با سرعت بالا تر از سرعت مشخص شده
  • رانندگی بدون داشتن وسایلی مانند تابلو‌ها و کمک‌های اولیه
  • خوردن و آشامیدن
  • صحبت با تلفن همراه
  • و ….

یکی دیگر از قوانین جالب و کار های ممنوع در کره جنوبی، عدم اجازه خوردن و آشامیدن در وسایل حمل و نقل عمومی‌مانند مترو و اتوبوس است. این قانون برای حفظ نظافت و احترام به فضای عمومی‌وضع شده است.

خوردن و آشامیدن در وسایل نقلیه عمومی از کارهای ممنوعه در کره جنوبی
خوردن و آشامیدن در وسایل نقلیه عمومی از کارهای ممنوعه در کره جنوبی

دوچرخه‌سواری در پیاده‌روهای شلوغ نیز ممنوع است و دوچرخه‌سواران باید از مسیرهای مخصوص استفاده کنند. همچنین عابران پیاده در خیابان‌های اصلی باید از خطوط مخصوص بروند، در غیر این صورت متخلفان با جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند.

کره جنوبی در زمینه حفاظت از محیط زیست نیز قوانین سختگیرانه‌ای دارد. تفکیک زباله در این کشور اجباری است و اگر رعایت نکنید ممکن است، جریمه شوید. همچنین در فروشگاه‌های بزرگ به جای کیسه پلاستیکی باید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنید.

 محدودیت‌های اینترنتی و رسانه‌ای

کره جنوبی، قوانین و محدودیت‌هایی در استفاده از اینترنت و رسانه‌های مختلف دارد؛ این سیاست‌های سختگیرانه، اگرچه با انتقاداتی مواجه شده، اما از دیدگاه دولت کره جنوبی برای حفظ ارزش‌های اجتماعی و امنیت ملی است. این رویکرد نشان می‌دهد که کره جنوبی، علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه فناوری، همچنان نگاهی محتاطانه به فضای مجازی دارد و تلاش می‌کند تا توازنی میان پیشرفت تکنولوژیک و حفظ ارزش‌های سنتی و امنیتی خود برقرار کند.

یکی از بارزترین جنبه‌های سانسور اینترنت در کره جنوبی، مسدود کردن محتواهای مرتبط با کره شمالی است. هرگونه ارتباط یا ابراز همدردی با کره شمالی جزو کار های ممنوع در کره جنوبی محسوب می‌شود و پیامدهای قانونی جدی به همراه دارد. علاوه بر این، محتواهای پورنوگرافی، مطالب مضر برای کودکان و هر آنچه که از نظر دولت تهدیدکننده یا برانداز تلقی شود، فیلتر می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد که در یک سال، بیش از 86000 وب‌سایت در کره جنوبی فیلتر شده‌اند، که از این میان 23000 سایت کاملاً حذف شده‌اند. حتی شبکه‌های اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و هزاران نظر کاربران در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و فیس‌بوک به دستور مقامات کره‌ای حذف شده است.

محدودیت‌ها در کره جنوبی فراتر از فیلترینگ وب‌سایت‌ها می‌رود و حتی بازی‌های آنلاین برای کودکان نیز فیلتر می‌شوئ. طبق قوانین این کشور، افراد زیر 16 سال اجازه ندارند بین ساعات 12 شب تا 6 صبح به بازی‌های آنلاین دسترسی داشته باشند. برای اطمینان از اجرای این قانون، کاربران باید با کارت شناسایی رسمی‌در سایت‌های بازی ثبت‌نام کنند.

کره جنوبی همچنین قوانین سختگیرانه‌ای برای استفاده از تلفن همراه توسط نوجوانان وضع کرده است. تلفن‌های همراه ثبت شده به نام افراد زیر 19 سال باید مجهز به نرم‌افزارهای فیلترینگ باشند که به طور خودکار برنامه‌های نامناسب را مسدود می‌کنند. والدین نیز می‌توانند از طریق این نرم‌افزارها، دسترسی فرزندانشان را به محتواهای خاص محدود کنند.

قوانین مربوط به مصرف الکل و دخانیات

نوشیدن الکل در کره جنوبی بخش مهمی‌از زندگی اجتماعی مردم کره است. افراد 19 سال به بالا می‌توانند به راحتی الکل بنوشند. جالب است بدانید که در این کشور، نوشیدن الکل در خیابان‌ها و پارک‌ها کاملاً عادی و قانونی است. در محیط کار هم، گاهی نوشیدن با همکاران بخشی از فرهنگ کاری محسوب می‌شود. اما این آزادی محدودیت‌هایی هم دارد. مثلاً، رانندگی بعد از نوشیدن الکل، حتی در مقادیر کم، از کارهای ممنوعه  در کره جنوبی است و مجازات‌های سنگینی دارد.

اما وقتی پای سیگار به میان می‌آید، داستان کاملاً متفاوت است. کره جنوبی در سال‌های اخیر قوانین سختی برای سیگار کشیدن وضع کرده است. سیگار کشیدن در بیشتر جاهای سرپوشیده مثل رستوران‌ها، کافه‌ها و ادارات ممنوع است، حتی در فضاهای باز هم محدودیت‌هایی وجود دارد. مثلاً در بسیاری از پارک‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس نمی‌توان سیگار کشید و افراد سیگاری ید به جاهای مخصوصی بروند که برای سیگار کشیدن در نظر گرفته شده است.

دولت کره جنوبی تلاش زیادی کرده تا مردم را از سیگار کشیدن دور کند. قیمت سیگار را بالا برده و روی پاکت‌های سیگار تصاویر هشداردهنده گذاشته است. فروش سیگار به افراد زیر 19 سال هم ممنوع است.

ممنوعیت سیگار کشیدن در مکان های عمومی در کره جنوبی
ممنوعیت سیگار کشیدن در مکان های عمومی در کره جنوبی

مقررات کار و استخدام

کره جنوبی قوانین کار و استخدام خاص خود را دارد که هر کسی که می‌خواهد در این کشور کار کند، باید آن‌ها را بداند. هفته کاری این کشور 40 ساعت است، یعنی معمولاً 5 روز هفته و هر روز 8 ساعت. اما در عمل، خیلی از کره‌ای‌ها بیشتر کار می‌کنند و کارمندان می‌توانند تا 12 ساعت در هفته اضافه کاری داشته باشند، اما این باید با توافق کارمند باشد نه به اجبار کارفرما.

تعطیلات و مرخصی هم بخش مهمی‌از قوانین کار کره جنوبی است، که کارمندان می‌توانند سالانه حداقل 15 روز مرخصی با حقوق داشته باشند؛ البته میزان مرخصی با افزایش سابقه کار، بیشتر هم می‌شود.

یکی از کار های ممنوع در کره جنوبی، تبعیض قائل شدن در محیط کاری است، یعنی نمی‌توان کسی را به خاطر جنسیت، سن، ملیت یا وضعیت تأهلش استخدام نکرد یا از کار اخراج کرد.

علاوه بر این موارد، کره جنوبی قوانین سختگیرانه‌ای برای حمایت از کارگران هم دارد. مثلاً، اخراج کارمندان بدون دلیل موجه ممنوع است. کارفرمایان باید دلایل قانع‌کننده‌ای برای اخراج داشته باشند. همچنین شرکت‌ها باید محیط کاری امن فراهم کنند و آموزش‌های لازم را به کارکنان بدهند.

یک نکته جالب دیگر این است که در کره جنوبی، کارمندان حق دارند اتحادیه تشکیل دهند و عضو اتحادیه‌های کارگری شوند. این اتحادیه‌ها می‌توانند برای حقوق کارگران با کارفرمایان مذاکره کنند.

برای خارجی‌هایی هم که می‌خواهند در کره کار کنند، داشتن ویزای کار ضروری است. بدون این ویزا، کار کردن غیرقانونی است و می‌تواند باعث اخراج از کشور شود.

نکات قانونی برای گردشگران

کره جنوبی برای گردشگران، سیاستی قوانین آسانی در مورد ویزا دارد. شما می‌توانید برای مدت کوتاهی، معمولاً تا 90 روز، بدون نیاز به ویزا وارد کشور کره شوید. اگر قصد دارید بیش از 90 روز در کره جنوبی بمانید یا برای کار، تحصیل یا اهداف دیگر به این کشور سفر کنید، باید قبل از سفر ویزای مناسب دریافت کنید. انواع مختلفی از ویزا وجود دارد، از جمله ویزای دانشجویی، ویزای کار، ویزای ازدواج و… که هر کدام شرایط و مدارک خاص خود را دارند.

اگر قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را دارید، باید حواستان به قانون و فرهنگ کره باشد، در ادامه برخی از فرهنگ و کار های ممنوع در کره جنوبی را شرح می‌دهیم:

  • نوشیدن الکل در اماکن عمومی‌مجاز است، اما مستی در خیابان ممنوع است.
  • سیگار کشیدن در بسیاری اماکن عمومی‌ممنوع است و در جایگاه‌های مخصوص که تعیین کرده، اند می‌توانید سیگار بکشید.
  • استعمال مواد مخدر ممنوع است و مجازات سنگینی دارد.
  • در معابد و مکان‌های مذهبی، رعایت احترام و پوشش مناسب ضروری است.
  • عکاسی در مناطق نظامی‌یا امنیتی ممنوع است.
  • رانندگی با گواهینامه بین‌المللی تا یک سال مجاز است و استفاده از کمربند ایمنی اجباری است.
  • از پوشیدن لباس‌های خیلی باز یا نامناسب در اماکن عمومی‌خودداری کنید.
  • انداختن زباله در خیابان جریمه سنگین دارد و رعایت نوبت در صف هم بسیار مهم است.
  • از آوردن میوه، گوشت یا محصولات کشاورزی بدون مجوز خودداری کنید.
  • برخی وب‌سایت‌ها ممکن است فیلتر باشند. استفاده از VPN قانونی است، اما با احتیاط استفاده کنید.
  • دعوا نکنید، به خصوص با بزرگتر‌ها.
  • غذایتان را کامل بخورید.
  • به کسی خیره نشوید، کره ای‌ها این کار را تجاوز به حریم شخصی می‌دانند.
  • اگر ختلکوبی دارید، آن را پنهان کنید.
  • در کافه و رستوران‌ها انعام ندهید، اگر برای پیشخدمت انعام بگذارید، توهین به حساب می‌آید.
  • با چاپستیک‌ها بازی نکنید.

جمع بندی

به طور کلی بسیاری از قوانین و کار های ممنوع در کره جنوبی، اگرچه ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسند، اما با هدف بهبود کیفیت زندگی شهری، کاهش آلودگی، افزایش ایمنی عمومی و احترام به یکدیگر وضع شده‌اند. اگر علاقه دارد با قانون و مقررات کره جنوبی بیشتر آشنا شوید شما را به مطالعه مقاله “قوانین کره جنوبی برای زنان” دعوت می‌کنیم.

طاهاتجارت

سوالات متداول

  • آیا عکاسی در کره جنوبی برای گردشگران مجاز است؟

در کره جنوبی، عکاسی در اکثر مکان‌های عمومی‌و توریستی به جز مناطق نظامی، برخی ساختمان‌های دولتی و مرز با کره شمالی ممنوعیتی ندارد. البته، در برخی موزه‌ها، گالری‌ها و معابد ممکن است، اجازه عکاسی نداشته باشید. حتما قبل از عکس گرفتن در این مکان‌ها، تابلوهای راهنما را بخوانید یا از مسئولین سؤال کنید.

  • آیا مصرف الکل در کره جنوبی آزاد است؟

مصرف الکل در اماکن عمومی‌کره جنوبی مجاز است. شما می‌توانید در پارک‌ها، ساحل‌ها و حتی در خیابان‌ها نوشیدنی الکلی مصرف کنید. اما، رفتارهای نامناسب ناشی از مستی می‌تواند برایتان مشکل‌ساز باشد. همچنین، رانندگی در مستی ممنوع است و مجازات‌های سنگینی دارد.

  • استفاده از VPN در کره جنوبی ممنوع است؟

استفاده از VPN در کره جنوبی قانونی است و محدودیتی برای آن وجود ندارد. در واقع، بسیاری از مردم و کسب‌وکارها برای حفظ امنیت آنلاین خود از VPN استفاده می‌کنند. با این حال، استفاده از VPN برای دسترسی به محتوای غیرقانونی یا انجام فعالیت‌های مجرمانه، همچنان جرم محسوب می‌شود.

جهت ارتباط با ما و دریافت مشاوره تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید.