گروه بازرگانی طاها | ارائه تمامی خدمات مربوط به واردات و صادرات

طاها تجارت - اصلی

همه چیز درباره حمل بار هوایی از دبی

همه چیز درباره حمل بار هوایی از دبی

حمل بار هوایی از دبی یکی از مطمئن ترین و سریع ترین روش ها برای ارسال کالا به شمار می رود. کشور امارات و دبی یکی از مهم ترین مراکز کالاهای صادراتی به منطقه است و این شهر به عنوان یک منطقه مهم در واردات کالا به کشورمان به شمار می رود. یکی از مهم ترین نکات این است که این کار را به یک شرکت معتبر بسپارید. طاهاتجارت ارائه دهنده خدمات صادرات از کره جنوبی، در این مقاله به بررسی حمل بار هوایی از دبی می پردازد. در ادامه با ما همراه باشید

 

فرآیند حمل بار هوایی از دبی

برای حمل بار هوایی از دبی لازم است تا مراحل خاصی را طی کنید. برای این کار لازم است مدارک بار خود را به صورت کامل در اختیار شرکت حمل و نقل کننده کالا قرار دهید. پیش از اینکه اقدام به ارسال بار کنید لازم است تا مدارکی مانند بارنامه، فاکتور تجاری، بیمه نامه، گواهی تامین ارز، اسناد حمل، گواهی مبدا و غیره را در اختیار داشته باشید. توجه داشته باشید که برای واردات برخی از کالاها نیاز به مجوز های خاصی وجود دارد که لازم است تا تمام مجوز ها را در اختیار داشته باشید و در صورت لزوم هنگام حمل بار هوایی از دبی به شرکت حمل و نقل ارائه دهید.

صادرات بار از امارات و دبی به ایران فرآیند به نسبت پیچیده ای است که اگر در این کار تجربه کافی ندارید حتما توصیه می کنیم این کار را به یک شرکت معتبر حمل و نقل بسپارید. برای حمل بار هوایی از دبی لازم است تا کالای شما به خوبی بسته بندی شود و همراه با مدارک و مستندات مرتبط با کالا در اختیار شرکت حمل قرار گیرد. برای ارسال بار لازم است تا با قوانین مرتبط با صادرات و واردات امارات آشنایی کامل داشته باشید تا مشکلی بابت ارسال کالای شما به وجود نیاید.

فرآیند حمل بار هوایی از دبی در فرودگاه
حمل بار هوایی از دبی چه فرآیندی دارد؟

یکی از مهم ترین مدارکی که برای حمل بار هوایی از دبی لازم است در اختیار داشته باشید گواهی مبدا است. گواهی مبدا به سندی گفته می شود که نشان دهنده کشور تولید کننده کالاست. در واقع این گواهی، مبدا اصلی کالا را نشان می دهد. اتاق های بازرگانی، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان مناطق آزاد از جمله سازمان هایی هستند که گواهی مبدا را صادر می کنند.

انتخاب شرکت‌های حمل بار هوایی

یکی از کارهایی که هنگام حمل بار هوایی از دبی لازم است انجام دهید انتخاب شرکت حمل بار است. شرکت های مختلفی در زمینه حمل بار هوایی از دبی فعالیت می کنند که هر کدام خدمات مخصوص به خود را ارائه می دهند. در انتخاب شرکت چند پارامتر است که باید حتما آنها را مد نظر داشته باشید. اولین مورد، بررسی سابقه شرکت است. بررسی کنید که شرکت مذکور چند سال است در این زمینه در حال فعالیت است و آیا مشتریانی که با این شرکت کار کرده اند از خدمات آنها راضی هستند یا خیر.

مورد بعدی، بررسی قیمت است. شرکتی را انتخاب کنید که قیمت های مناسبی را ارائه می دهد. توجه داشته باشید که قیمت پایین لزوما به معنای بهتر بودن یک شرکت نیست. در واقع قیمت مناسب در کنار خدمات با کیفیت است که سبب می شود یک شرکت در زمره بهترین انتخاب ها قرار گیرد. سعی کنید پلن هایی که شرکت ها ارائه می دهند را مورد بررسی قرار دهید. بعضی از شرکت ها خدمات ترخیص کالا را نیز انجام می دهند که سبب می شود بدون مشکلی و به راحتی کار واردات محصول را انجام دهید.

بیمه بار هنگام حمل هوایی

اگر محموله شما گران قیمت است حتما کالای خود را بیمه کنید. اگر به هر دلیلی در حین حمل و نقل کالا محصول شما دچار آسیب شود بیمه می تواند خسارت های احتمالی شما را جبران کند. البته سیستم های حمل و نقل هوایی معمولا به گونه ای انجام می شوند که به کالاها آسیبی وارد نشود با این وجود کار از محکم کاری عیب نمی کند و بیمه بار باعث می شود خیالتان راحت باشد که کالای شما بدون هیچ مشکلی به دستتان می رسد.

چرخ بار در کنار هواپیما در فرودگاه
با بیمه کردن از نگرانی ها حمل بار هوایی دوری کنید.

بیمه های هوایی از حوادث های احتمالی مانند سقوط هواپیما، آتش سوزی، آسیب به بار و غیره پشتیبانی می کنند. البته نوع بیمه کاملا به شرایطی بستگی دارد که در قرار داد ذکر می شود. به همین علت هنگام بیمه کردن باید تمام مفاد قرار داد را به صورت کامل مطالعه کنید. توجه کنید که برخی از موارد شامل بیمه نمی شود. به عنوان مثال، کالاهای خطرناک معمولا توسط بیمه پشتیبانی نمی شوند. همچنین اگر آسیب وارد شده به بار شما به دلیل بسته بندی نامناسب باشد نیز شرکت بیمه خسارتی به شما پرداخت نخواهد کرد.

زمان‌بندی و پیگیری حمل بار

اکثر شرکت های فعال در زمینه حمل بار هوایی از دبی این امکان را در اختیار شما قرار می دهند که کالای خود را لحظه به لحظه پیگیری کنید. زمان ارسال کالا از دبی به موارد مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال اینکه فرودگاه مقصد شما فرودگاه امام خمینی باشد یا شهر هایی مثل مشهد و تبریز روی زمان ارسال تاثیر دارد. مواردی مثل تعطیلات ها و شلوغی فرودگاه نیز می تواند روی زمان ارسال موثر باشد.

فرودگاهی با بار و هواپیمای دبی برای حمل بار هوایی از دبی
هزینه حمل بار تضمینی از دبی

ارسال بار از دبی کم تر از یک هفته زمان می برد. توجه داشته باشید که بر اساس شرایط بار شما این مقدار می تواند مقداری زیاد تر شود. به همین دلیل برای تعیین زمان دقیق لازم است تا مشخصات کالای شما به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد. بعد از ارسال کالا می توانید برای پیگیری وضعیت ارسال با شرکت حمل و نقل خود در ارتباط باشید.

نکات کلیدی برای حمل بار امن

در حمل بار هوایی از دبی نکاتی وجود دارد که رعایت کردن این نکات باعث می شود تا محصول شما به صورت کاملا ایمن به مقصد برسد. مهم ترین نکته ای که برای ارسال ایمن بار وجود دارد بسته بندی صحیح است. بسته بندی کالای شما باید به گونه ای باشد که هنگام جا به جایی بار آسیبی به آن وارد نشود. توصیه می شود کالای خود را به صورت ترکیبی بسته بندی کنید. بسته بندی ترکیبی بدین معنی است که خود کالا در یک بسته بندی قرار بگیرد و سپس در یک بسته بندی بیرونی از جنس چوب، فلز یا غیره قرار داده شود. در بسته بندی کالا سعی کنید از فیبر و پلاستیک نیز استفاده کنید و کالای خود را به گونه ای بسته بندی کنید که در صورت وارد شدن ضربات احتمالی آسیبی به آن وارد نشود.

بارگیری هواپیما برای حمل بار هوایی از دبی
ارسال بار از دبی چه قدر زمان می برد؟

در صورتی که محصول شما ملاحظات خاصی دارد سعی کنید روی جعبه آن و با اندازه درشت اخطار های لازم را بنویسید تا هنگام حمل بار آسیب جدی به آن وارد نشود. مورد بعدی برای حمل ایمن بار، بیمه کردن محصول است. توصیه می شود برای اینکه خیالتان از بابت صحیح و سالم رسیدن کالا به مقصد راحت باشد، محصول خود را بیمه کنید.

حمل بار تضمینی از دبی

برخی از شرکت های حمل و نقل این امکان را دارند که از صفر تا صد حمل کالا را برای شما انجام دهند. در چنین حالتی طبیعتا نیاز است هزینه بیشتری برای حمل کالا پرداخت نمایید ولی می توانید خیالتان راحت باشد که کالای شما بدون هیج مشکلی و به صورت تضمینی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای اطلاع از شرایط این موضوع لازم است تا با کارشناسان شرکت حمل و نقل ارتباط بگیرید.

حمل هوایی بار از دبی به تهران

فرودگاه بین المللی امام خمینی یکی از مهم ترین مقاصد در حمل هوایی بار از دبی است. پرواز هایی که به فرودگاه تهران انجام می شود نسبت به سایر فرودگاه های کشور بیشتر است. به همین دلیل می توانید برای حمل هوایی بار از دبی فرودگاه امام خمینی را به عنوان مقصد انتخاب کنید. کلیه مراحل ترخیص کالا نیز در همین فرودگاه انجام می شود.

سخن پایانی

کشور امارات و شهر دبی یکی از مهم ترین مقاصد وارداتی و صادراتی در منطقه است. بسیاری از کالا ها در ابتدا از مبدا های مختلف به این کشور منتقل شده و سپس وارد کشور می شوند. حمل بار هوایی از دبی یکی از انتخاب های مناسب برای واردات کالا است که این امکان را به شما می دهد تا در سریع ترین زمان ممکن کالای خود را در ایران دریافت نمایید. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

طاهاتجارت

سوالات متداول

هزینه حمل بار هوایی از دبی به ایران چه قدر است؟

هزینه حمل بار متفاوت بوده و بستگی به مواردی مثل وزن، نوع، فرودگاه مقصد و غیره دارد. برای تعیین دقیق قیمت حمل بار لازم است تا مشخصات محموله شما به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد.

چه کالاهایی را نمی توان از طریق هوایی جا به جا نمود؟

برخی از کالاها که در لیست کالاهای خطرناک قرار دارند را نمی توان از طریق هوایی جا به جا نمود. موادی که امکان اشتعال دارند از جمله این مواد هستند.

قیمت بیمه هوایی چه قدر است؟

در مورد قیمت بیمه، باید شرایط کالای شما به صورت کامل بررسی شده و سپس قیمت بیمه کردن محصول به شما اعلام می شود.

آیا روش دیگری برای حمل بار از دبی وجود دارد؟

بله. شما می توانید از طریق حمل بار دریایی، برای ارسال بار خود از دبی اقدام کنید. ما در مقاله ارسال بار دریایی از دبی ، همه چیز درباره ارسال از این شیوه را توضیح داده ایم.

جهت ارتباط با ما و دریافت مشاوره تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید.