گروه بازرگانی طاها | ارائه تمامی خدمات مربوط به واردات و صادرات

طاها تجارت - اصلی

استراتژی‌های حمل بار هوایی از کره جنوبی

حمل بار هوایی از کره جنوبی

حمل بار هوایی از کره جنوبی یکی از بهترین انتخاب ها برای واردات کالا از کشور کره به شمار می رود. کشور کره یکی از مهم ترین کشور های صنعتی در دنیا است. این کشور در زمره بزرگ ترین صادر کننده انواع کالاها نظیر وسایل الکترونیک، خودرو، محصولات پتروشیمی و غیره قرار دارد. روش های مختلفی برای حمل بار از کره جنوبی وجود دارد. در مقاله حاضر قصد داریم تا به بررسی نحوه حمل بار هوایی از کره جنوبی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1. مقایسه روش‌های حمل بار از کره جنوبی

قبل از اینکه تصمیم به حمل بار هوایی از کره جنوبی بگیرید باید بدانید که روش های دیگری نیز برای حمل بار از این کشور وجود دارد. به جز روش هوایی، شما می توانید از طریق دریایی نیز کالای خود را از کشور کره جنوبی وارد کنید. اینکه کدام روش بیشتر برای شما مناسب است بستگی به دو فاکتور هزینه و زمان دارد. در واقع، دو روش هوایی و دریایی در این دو مورد با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند. اگر به دنبال کاهش هزینه حمل و نقل هستید، روش دریایی انتخاب مناسبی برای شما به شمار می رود. البته مدت زمان ارسال کالا با روش دریایی بسیار بیشتر است و شما باید برای رسیدن کالای خود مدت زمان زیادی صبور باشید.

حمل بار هوایی از کره جنوبی به نسبت روش دریایی گران تر است ولی مزیتی که این روش دارد این است که سرعت ارسال کالا بسیار بیشتر است. البته این دو روش با یکدیگر تفاوت های دیگری نیز دارند. بسته بندی کالا در این دو روش با یکدیگر متفاوت است و در روش دریایی لازم است بسته بندی بهتر انجام شود. توجه کنید که برخی از کالاها امکان ارسال از طریق هوا را ندارند و تنها باید از طریق دریا ارسال شوند. اگر حجم کالای شما نیز بسیار بزرگ باشد بهترین راه حمل از طریق دریاست.

هزینه حمل بار هوایی از کره چه قدر است؟
هزینه حمل بار هوایی از کره چه قدر است؟

فرودگاه های های گیمهی، گیمپو، دئگو، چئونگ جو و ججو از اصلی ترین فرودگاه های کره جنوبی هستند که کارهای حمل بار هوایی از کره جنوبی از این فرودگاه ها انجام می شود. ایرلاین های ایرانی پرواز مستقیم به کره جنوبی ندارند و کار حمل هوایی عمدتا از طریق ایرلاین هایی نظیر قطر ایرویز یا هواپیمایی امارات انجام می شود.

 2. قوانین و مقررات گمرکی کره

پیش از اینکه برای حمل بار هوایی از کره جنوبی اقدام نمایید لازم است تا با قوانین و مقررات گمرک کره آشنایی داشته باشید. کشور کره نیز مانند هر کشوری برای صادرات و واردات کالا قوانین مشخصی دارد. به عنوان مثال، ارسال دارو، اقلام تقلبی و غیره در این کشور ممنوع است و برای ارسال این کالاها لازم است تا مجوزات لازم را از مراکز مربوطه اخذ کنید. توجه کنید که به دلیل شرایط تحریمی ارسال بسیاری از کالاها از کشور کره به مقصد ایران ممنوع است. برای ارسال این کالاها باید در ابتدا محموله به یک کشور ثالث فرستاده شده و سپس وارد ایران شود.

اسناد تمامی کالاهایی که از کره جنوبی صادر می شوند باید پیش از ارسال به گمرک تحویل داده شود. این اسناد شامل مشخصات کامل کالا از قبیل وزن، قیمت و غیره می شود. همچنین تمامی شرکت هایی که اقدام به واردات کالا از کره می کنند لازم است تا مجوز های لازم را از این کشور اخذ کرده باشند.

به هر ترتیب پیش از حمل بار هوایی از کره جنوبی لازم است تا شرایط کالای خود را به صورت دقیق بررسی کرده تا از لحاظ قانونی، ارسال کالا منعی نداشته باشد. در صورتی که با قوانین آشنایی ندارید بهتر است از مشاوران و متخصصان این زمینه راهنمایی بگیرید.

صادرات از کره جنوبی با طاها تجارت

 3. تاثیر فرهنگ کسب و کار کره بر حمل و نقل

کره جنوبی و کشور های شرق آسیا فرهنگ غنی ای در کسب و کار دارند که این فرهنگ در زمینه حمل و نقل نیز تاثیر خود را گذاشته است. فرهنگ کسب و کار در کشور کره جنوبی بر مبنای دقت و سرعت بالا بنا شده است. بدین ترتیب، این فرهنگ باعث افزایش بهره وری در حمل و نقل کالا در این کشور شده است. کره جنوبی یکی از کشور های پیشرو در استفاده از فناوری های نوین در صنعت حمل و نقل است. گمرک های این کشور از پیشرفته ترین فناوری ها استفاده می کنند که این موضوع باعث می شود تا مناسبات گمرکی در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

تاثیر فرهنگ کسب و کار کره بر حمل و نقل
تاثیر فرهنگ کسب و کار کره بر حمل و نقل

فرودگاه های کره جنوبی نیز از جمله پیشرفته ترین فرودگاه ها در دنیا هستند. با سیستم های نظارتی قوی که در این فرودگاه ها استفاده می شود می توانید خیالتان آسوده باشد که کالای شما در نهایت ایمنی به مقصد خواهد رسید.

 4. بسته‌بندی مناسب برای حمل بار

در سیستم های حمل و نقل بین المللی مانند حمل بار هوایی از کره جنوبی، بسته بندی مناسب حرف اول را می زند. اگر می خواهید محموله شما بدون هیچ مشکل و آسیبی به مقصد برسد باید محموله را تا حد امکان خوب بسته بندی کنید. توصیه می شود که بسته بندی شما به صورت دو لایه باشد. یعنی کالا یک بار بسته بندی شود و سپس کالای بسته بندی شده درون یک جعبه دیگر قرار داده شود. این کار باعث می شود تا احتمال آسیب دیدن کالا به حداقل برسد.

در بسته بندی کالای خود سعی کنید از پلاستیک و فوم استفاده کنید. کالا را طوری بسته بندی کنید که در صورت وارد شدن ضربه به آن خراب نشده و آسیب نبیند. سعی کنید روی جعبه کالا مشخصات محصول را به صورت کامل قرار دهید. در صورتی که در حمل بار لازم است ملاحظات خاصی رعایت شود برچسب های مربوطه را روی بسته بندی به صورت بزرگ قرار دهید. به صورت کلی توصیه این است که حدالامکان بسته بندی را با نهایت دقت انجام دهید تا آسیبی به کالای شما وارد نشود.

 5. چالش‌های حمل بار هوایی

حمل بار هوایی از کره جنوبی مزیت های زیادی دارد. با این وجود، در این کار چالش هایی نیز وجود دارد. اولین چالش در حمل بار هوایی از کره جنوبی بحث تحریم هاست. قوانین تحریمی در کشور کره به شدت اجرا می شود و به همین دلیل حمل مستقیم کالا از کره با چالش های بسیاری رو به رو است. بهتر است اگر قصد واردات کالای خاصی از کره جنوبی را دارید از حمل و نقل غیر مستقیم استفاده کنید. در این روش، کالا در ابتدا به یک کشور ثالث منتقل و سپس به ایران فرستاده می شود.

چالش های حمل و نقل هوایی بار از کره
چالش های حمل و نقل هوایی بار از کره

در حمل و نقل هوایی چالش دیگری که وجود دارد این است که برخی از کالاها را نمی توان با این روش حمل نمود. کالاهایی که در زمره کالاهای خطرناک قرار بگیرند و احتمال آسیب زدن به هواپیما را داشته باشند را نمی توان از طریق هوایی حمل نمود. هزینه، مورد بعدی در بحث حمل بار هوایی است. اگر حجم کالای شما زیاد باشد حمل بار هوایی از کره جنوبی اصلا توصیه نمی شود چرا که این روش هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت. بنابراین اگر میزان بار زیاد است بهتر است به سمت حمل و نقل با کشتی بروید. سخت گیری های گمرکی، محدودیت در تعداد پرواز ها و غیره از جمله سایر چالش هایی است که در حمل بار هوایی از کره جنوبی وجود دارد.

سخن پایانی

کشور کره یکی از کشور های بزرگ فعال در زمینه صادرات انواع محصولات مختلف است. بسیاری از محصولات کره جنوبی به کشور ما نیز صادر می شود و در ایران طرفداران زیادی دارد. حمل بار هوایی از کره جنوبی یکی از انتخاب های بسیار جذاب برای واردات محصولات مختلف از کشور کره است. البته در انتخاب سیستم حمل بار باید ملاحظات گفته شده در این مقاله را رعایت کنید. در واقع باید معیار های مختلفی مانند نوع محصول، حجم محصول، هزینه حمل و غیره را در کنار یکدیگر قرار دهید تا بتوانید بهترین روش حمل و نقل را انتخاب کنید.

مهم ترین مزیت حمل بار هوایی از کره جنوبی این است که واردات کالا از این طریق در کم ترین زمان ممکن انجام می شود. البته باید توجه داشته باشید که حمل بار هوایی نیز ممکن است مقداری زمان بر شود. شلوغ بودن پرواز ها، تعطیلات و غیره می تواند باعث افزایش مدت زمان ارسال بار هوایی شود. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

طاها تجارت

سوالات متداول

  • آیا از طریق هوایی می توان حیوانات خانگی را نیز جا به جا کرد؟

بله. برای جا به جا کردن حیوانات می توان از حمل و نقل هوایی استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که برای این کار لازم است تا مجوزات لازم اخذ شود.

  • بهترین روش برای حمل کالاهای فاسد شدنی از کره جنوبی کدام روش است.

حمل بار هوایی از کره جنوبی برای کالاهایی که فاسد شدنی هستند بهترین روش است. حمل بار هوایی از کره در کم ترین زمان ممکن انجام می شود و نسبت به حمل بار از طریق کشتی بسیار سریع تر است.

  • قیمت حمل بار هوایی از کره جنوبی چه قدر است؟

برای حمل بار نمی توان یک قیمت ثابت را مشخص نمود. مواردی مثل وزن، حجم، نوع کالا، شهر مبدا و غیره روی قیمت حمل و نقل موثر است. به همین دلیل لازم است تا شرایط کالا به صورت انحصاری بررسی شود.

  • مهم ترین کالاهای وارداتی از کره جنوبی چه کالاهایی هستند؟

انواع لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی، لوازم الکترونیک مانند گوشی و لپ تاپ، محصولات دارویی و غیره از جمله کالا هایی است که از کره جنوبی به ایران صادر می شود.

جهت ارتباط با ما و دریافت مشاوره تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید.