گروه بازرگانی طاها | ارائه تمامی خدمات مربوط به واردات و صادرات

اصول اساسی کار با کارگوهای چینی

اصول اساسی کار با کارگو چین

اگر قصد وارد شدن به صادرات و واردات از کشور چین را دارید لازم است تا با کارگو چین کاملا آشنا شوید. یکی از اصطلاحات بسیار رایجی که در بحث واردات و صادرات نام آن را زیاد خواهید شنید، کارگو است. کارگو در کشور های مختلف معانی گوناگونی دارد. به صورت کلی، کارگو به معنای حمل و نقل هر نوع باری است که از روش های مختلف از یک کشور به کشور دیگر جا به جا می شود. بار می تواند هر جنسی باشد و حتی در بعضی مواقع اصطلاح کارگو برای افرادی که برای مقاصد تجاری از یک کشور به کشور دیگر سفر می کنند نیز گفته می شود.

در ایران، کارگو بیشتر به معنای واردات کالا از طریق هوایی است. به عبارت دیگر، منظور از کارگو چین همان واردات کالا از کشور چین به صورت هوایی است. در مقاله حاضر قصد داریم تا به بررسی و آشنایی با انواع آن و راهنمای انتخاب بهترین کارگو بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1. معرفی انواع کارگو و خدماتشان در چین

همان طور که گفته شد، کارگو تعاریف مختلفی دارد. با این وجود، رایج ترین تعریفی که در مورد کارگو وجود دارد همان حمل و نقل کالا است. کارگو چین نیز به معنی حمل و نقل کالا از چین است. به کمک آن خدمات مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد. برخی از شرکت های کارگو چین به صورت کامل بحث واردات کالا از چین را انجام می دهند و از خرید محصول تا بحث حمل و ترخیص کالا همگی توسط خود شرکت انجام می شود. این شرکت ها از انواع وب سایت های معروف چینی نظیر Alibaba و غیره نیز پشتیبانی می کنند.

تعدادی جعبه داخل هواپیمای حمل بار
کارگو به چه معناست؟

شرکت های کارگو چین می توانند تولید کنندگان و فروشندگان عمده محصول مد نظر در چین را شناسایی کرده و اقدام به عقد قرار داد با آنها نمایند. کارگو در انواع شهر های چین نظیر گوانجو، پکن، شانگهای و غیره انجام می شود. با توجه به اینکه حمل کالا به ایران هزینه بالایی دارد و مرجوع کردن کالا کار ساده ای نیست به همین علت این شرکت ها کالای خریداری شده را پیش از ارسال به ایران به صورت کامل بررسی می کنند تا با مشخصات مد نظر مشتری تطابق داشته باشد.

خدمات کارگو چین به چه صورتی انجام می شود؟

خدمات انبار داری، بسته بندی و ارسال محموله توسط شرکت های کارگو چین انجام می شود. کارگو چین معمولا از دو طریق هوایی و دریایی انجام می شود. روش دریایی از کلیه بنادر چین به مقصد ایران و امارات انجام می شود. مزیت کارگو دریایی این است که این روش هزینه کم تری به مشتری تحمیل می کند ولی عیب این روش، زمان بر بودن آن است. کارگو هوایی سرعت بالاتری داشته ولی هزینه بیشتری نیز دارد. همچنین بسته بندی کالا در کارگو دریایی باید با دقت بیشتری انجام شود چرا که شرایط حمل با کشتی شرایط خاصی بوده که لازم است برای جلوگیری از آسیب، محصول مورد نظر با دقت بسته بندی شود.

درباره خدمات کارگو، بیشتر بدانید!

بارگیری هواپیما برای کارگو چین
کارگوچین خدمات متععددی به همراه دارد.

شرکت های کارگو چین کلیه مراحل ترخیص کالا از گمرک چین و ارسال آن به ایران را انجام می دهند. همچنین این شرکت ها امکان حمل هوایی و کارگو چین به دبی را نیز دارند. استفاده کردن از آن سبب می شود تا واردات و صادرات محصول شما با سرعت بیشتری انجام شود. با توجه به در اختیار داشتن مترجمان حرفه ای در شرکت های کارگو، می توانید خیالتان راحت باشد که قرار داد شما با طرف چینی به خوبی منعقد شود و خیالتان بابت کلاه برداری های احتمالی نیز راحت باشد.

 2. نحوه مذاکره با شرکت‌های کارگو چینی

برای مذاکره با شرکت های کارگو چین لازم است تا چندین مرحله را دنبال کنید. در وهله اول اطلاعات مد نظر در رابطه با شرکت را به صورت کامل جمع آوری کنید. در این مرحله لازم است تا مطمئن شوید که آیا اساسا شرکت مد نظر شما با نیازهایتان همخوانی دارد یا خیر. اگر شرکت کارگو توانایی تامین نیاز های شما را داشت می توانید از طریق ایمیل یا تماس یا پلتفرم هایی مانند لینکدین با شرکت ارتباط برقرار کرده و شروع به مذاکره کنید.

کشتی حمل بار در دریا
در انتخاب کارگو به قیمت آن توجه کنید.

پیش از اینکه وارد عقد قرار داد شوید لازم است تا یک جلسه مشاوره با مسئولین شرکت برگزار کرده و نیاز های خود را به صورت کامل برای آنها شرح دهید. در این جلسه ارزیابی کنید که آیا شرکت مد نظر، توانایی تامین نیازهای شما را دارد یا خیر. در مورد قیمت نیز شرایط را بررسی کامل کرده و در صورت امکان از پلن های تخفیف شرکت ها استفاده کنید. بعد از مشخص شدن قیمت و شرایط قرار داد، توافقنامه ای با شرکت امضا کنید که شامل همه موارد ذکر شده در جلسات و نیازهای شما باشد.

 3. راهنمای انتخاب بهترین گزینه کارگو

برای انتخاب بهترین گزینه کارگو می توانید از رویه های زیر استفاده کنید.

در وهله اول باید نیاز هایتان را مورد بررسی قرار دهید. این موضوع شامل نوع کالا، حجم، وزن، مقصد، زمان تحویل و بودجه می شود. در واقع هر یک از این موارد در تعیین بهترین گزینه کارگو چین نقش مهمی دارد. با بررسی دقیق نیاز ها می توانید اولین گام را برای انتخاب بهترین گزینه کارگو بردارید.

 در مرحله بعد لازم است تا شرکت های کارگو را با یکدیگر مقایسه کنید. در مقایسه شرکت ها باید مواردی مثل امکانات، تخصص، تجربه و قیمت را مد نظر داشته باشید. از طریق مطالعه نظرات مشتریان پیشین و مراجعه به وب سایت شرکت ها می توانید اطلاعات خوبی در رابطه با کارگو چین به دست آورید. توصیه می شود شرکت هایی را انتخاب کنید که مشتریان پیشین از کار کردن با آنها راضی بوده باشند.

هواپیمای کارگو چین در حال بارگیری کالا
مدت زمان ارسال بار از چین چه قدر است؟

در مرحله بعد لازم است تا قیمت خدمات مورد بررسی قرار گیرد. در این مرحله باید بررسی کنید که خدمات ارائه شده توسط کارگو  با بودجه و نیازهای شما همخوانی دارد یا خیر. اطمینان حاصل کنید که قیمت و خدمات ارائه شده به صورت شفاف در قرار داد ذکر شده باشد. پیش از اینکه اقدام به امضای قرار داد نهایی کنید تمامی شرایط مندرج در قرار داد را به خوبی مطالعه کرده و مطمئن شوید که با شرایط شما تطابق داشته باشد.

 4. پیگیری و مدیریت حمل بار

پیگیری و مدیریت حمل بار یکی از مهم ترین مراحل در فرآیند حمل و نقل کالا به شمار می رود. در این بخش چند نکته مهم و کلیدی را در رابطه با این موضوع مورد بررسی قرار می دهیم. استفاده از سیستم های مانیتورینگ و ردیابی می تواند به شما کمک کند تا در هر لحظه مکان و وضعیت بار خود را پیگیری کنید. ارتباط مداوم با شرکت حمل و نقل برای اطمینان از وضعیت بار یک امر اساسی به شمار می رود. این ارتباط می تواند از طریق تماس، پیامک یا وب سایت شرکت انجام شود. طاها تجارت با آسان کردن انواع خدمات بین المللی مانند صادرات از کره جنوبی، به خوبی مشتریان را از وضعیت حمل و نقل بارشان مطلع می کند.

پس از پایان فرآیند حمل بار می توانید عملکرد شرکت را از نظر نحوه ارسال، زمان ارسال و خدمات پشتیبانی مورد بررسی قرار دهید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا در آینده بهترین تصمیم را برای حمل سایر کالاهای خود بگیرید. در پیگیری و مدیریت حمل بار باید دقت کافی را داشته باشید تا مطمئن شوید که کالای شما درست و به موقع به مقصد می رسد.

 5. توصیه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها

برای کاهش هزینه های کارگو چین راه های مختلفی وجود دارد. قبل از اینکه اقدام به کارگو نمایید بهتر است شرکت های مختلف را مورد بررسی قرار دهید و بهترین قیمت را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شرکت هایی که قیمت های بسیار ارزان نیز ارائه می دهند ریسک های مخصوص به خود را دارند. به همین علت در کنار قیمت باید وضعیت خدمات را نیز مد نظر داشته باشید. تغییر در نحوه بسته بندی، استفاده از روش های حمل و نقل مختلف و غیره نیز می تواند باعث کاهش هزینه های شما شود.

برای کاهش هزینه های کارگو چین سعی کنید از شرکت هایی استفاده کنید که خدمات حمل و نقل چند منظوره ارائه می دهند. استفاده از حمل و نقل های ترکیبی هوایی و دریایی می تواند باعث کاهش هزینه ها در کارگو شود. اگر امکان عقد قرار داد بلند مدت دارید، این گزینه نیز می تواند باعث کاهش هزینه های شما شود. توافقات بلند مدت با شرکت باعث می شود تا شرایط بهتری هم از منظر کیفیت خدمات و هم از لحاظ قیمت در اختیار شما قرار گیرد. با اجرای موارد ذکر شده می توانید هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

سخن پایانی

خدمات کارگو چین بسیار متنوع بوده و عمدتا شامل ارسال به صورت دریایی و هوایی می شود. چیزی که در کارگو اهمیت دارد این است که شرایط شما باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته شود. دلیل این موضوع این است که هر جنس و کالایی شرایط مخصوص به خود را داشته و به همین علت باید جداگانه مورد بررسی قرار گرفته شود. در انتخاب شرکت کارگو سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که خدمات حرفه ای با قیمت مناسب را در اختیار شما قرار دهد. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

ارسال کالا از چین معمولا چه قدر زمان می برد؟

ارسال کالا می تواند بین چند روز تا چند هفته زمان بر باشد. میزان زمان ارسال به مواردی مثل نوع حمل و نقل، جنس کالا، وضعیت ترخیص از گمرک و غیره بستگی دارد. به همین علت برای بررسی مدت زمان ارسال لازم است تا شرایط شما به صورت اختصاصی مورد بررسی قرار گرفته شود.

آیا خدمات کارگو شامل ترخیص از گمرک نیز می شود؟

این موضوع بستگی به شرایط قرار داد شما با شرکت دارد. در صورت نیاز امکان ارائه خدمات ترخیص از گمرک نیز وجود دارد.

آیا ارسال کالا از چین هزینه بالایی دارد؟

هزینه کالا بستگی به وزن، نوع کالا و نوع حمل دارد. برای تعیین قیمت دقیق حمل لازم است شرایط محموله شما کاملا بررسی شود.

جهت ارتباط با ما و دریافت مشاوره تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید.