گروه بازرگانی طاها | ارائه تمامی خدمات مربوط به واردات و صادرات

راهنمای جامع ارسال بار دریایی از کره جنوبی

کشتی در دریا هنگام ارسال بار دریایی از کره جنوبی

ارسال بار دریایی از کره جنوبی مزایای زیادی را به همراه دارد. زیرا کشور کره جنوبی یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات الکترونیکی در دنیا به شمار می رود. با این وجود، محصولات وارداتی از کره تنها به محصولاتی نظیر لپ تاپ، موبایل و غیره محدود نمی شود. انواع کیف و کفش، لباس های اسپرت، پارچه و مواد اولیه، محصولات دریایی، محصولات پتروشیمی و غیره از جمله محصولاتی است که از طریق کره جنوبی وارد کشورمان می شود. راه های مختلفی برای واردات محصول از کره وجود دارد که عمدتا از دو طریق هوایی و دریایی انجام می شود.
با ارسال بار دریایی از کره جنوبی این امکان به شما داده می شود تا نسبت به ارسال هوایی، با هزینه کم تر بار خود را وارد کشور کنید. با این وجود، این روش به نسبت روش هوایی زمان بر تر بوده و برای رسیدن بار لازم است تا مدت بیشتری را تحمل نمایید. برای برخی از محصولات که حجم زیادی دارند تنها راه حمل بار، ارسال از طریق دریا است و از طریق هوایی نمی توان این بار ها را حمل نمود.در این مقاله از طاهاتجارت حاضر قصد داریم تا به بررسی نحوه ارسال بار دریایی از کره جنوبی و مهم ترین نکات مرتبط با آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی قوانین واردات و صادرات برای ارسال بار دریایی از کره جنوبی

پیش از اینکه اقدام به واردات محصول از کره جنوبی کنید لازم است تا با قوانین واردات و صادرات کره آشنا باشید. بررسی قوانین واردات و صادرات کره نیاز به مطالعه کامل قوانین و مقررات مربوطه دارد. با این وجود، به صورت کلی کره جنوبی یک کشور با بازار باز و پویا است که قوانین تجارت بین المللی را حمایت می کند. قوانین و مقررات واردات و صادرات کره جنوبی تحت نظارت وزارت صنعت این کشور و سازمان گمرگ کره قرار دارد.

کشتی حمل بار در دریا
آشنایی با قوانین واردات و صادرات از کره جنوبی

بنابراین پیش از اینکه اقدام به واردات یا صادرات یک محصول نمایید لازم است تا قوانین مرتبط با صادرات و واردات آن محصول را هم در کشور مبدا و هم در کشور مقصد مورد بررسی قرار دهید. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به وب سایت رسمی وزارت صنعت کره جنوبی english.motie.go.kr مراجعه کنید. در صورت عدم آشنایی با قوانین توصیه می شود تا با یک کارشناس حقوقی یا با مشاوره بازرگانی به فرآیند صادرات و واردات به کره جنوبی بیشتر آشنا شده و اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

درباره مشاوره بازرگانی بیشتر بدانید!

 انتخاب شرکت‌های حمل بار معتبر

ارسال بار دریایی از کره جنوبی از طریق شرکت های مختلفی که در زمینه حمل بار فعالیت می کنند انجام می شود. برای انتخاب یک شرکت حمل بار معتبر لازم است چند نکته را مورد توجه قرار دهید. در ابتدا لازم است تا مجوز های شرکت حمل بار را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که شرکت مذکور تمامی مجوز ها را برای انجام فعالیت های حمل و نقل بین المللی در اختیار دارد. در مرحله بعد، باید سوابق شرکت و تجربه آن را مورد بررسی قرار دهید. انتخاب شرکتی که دارای سابقه زیاد در حمل بار باشد این امکان را به شما می دهد تا ارسال بار شما با کم ترین مخاطرات ممکن انجام شود.

اسکله ارسال بار دریایی از کره جنوبی
محاسبه قیمت حمل بار دریایی از کره جنوبی

قیمت و هزینه یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که باید مورد بررسی قرار دهید. برای این کار می توانید مشخصات محصول خود را برای شرکت های مختلف ارسال کرده و قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید. در نهایت نیز باید بررسی کنید که شرکت از لحاظ خدمات پس از فروش و پشتیبانی تا چه اندازه می تواند نیازهای شما را تامین کند. توجه کنید که برای انتخاب شرکت حمل بار معتبر باید تمامی فاکتور ها را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است هزینه کم تری برای حمل بار از شما بگیرد ولی خدمات و پشتیبانی مناسبی را به شما ارائه نکند.

 بسته‌بندی استاندارد برای ارسال دریایی

یکی از مهم ترین موارد در ارسال بار دریایی از کره جنوبی، بسته بندی صحیح و استاندارد است. به دلیل شرایط خاصی که حمل بار از طریق دریا دارد لازم است تا برخی از نکات در بسته بندی بار حتما رعایت شود. برای ارسال کالا از طریق دریا لازم است تا از جعبه های مقاوم استفاده کنید. استفاده از جعبه های مقاوم و با کیفیت سبب می شود تا کالا ها در طول حمل و نقل تحت تاثیر عواملی مانند فشار، ضربه و رطوبت آسیب ندیده و سالم به مقصد برسند. در بسته بندی کالاها حتما از موادی مانند فوم یا بابل و پلاستیک های محافظ استفاده کنید. استفاده از این مواد سبب می شود تا خراب شدن و آسیب دیدن کالاها به حداقل برسد.

توجه داشته باشید که هر کالا نیاز به بسته بندی مخصوص به خود را دارد. بنابراین چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که مطمئن شوید بسته بندی کالا شما با نوع و حجم آن سازگار است. سعی کنید روی جعبه، مشخصات محصول را به صورت برچسب قرار دهید و اطلاعات مهم را مانند نوع کالا، وزن، ابعاد، نام گیرنده و غیره را وارد کنید. با رعایت نکات فوق می توانید کالاهای خود را به صورت استاندارد و امن بسته بندی کرده و به مقصد خود ارسال کنید.

 راهنمای بیمه بار جهت حمل و نقل دریایی از کره جنوبی

بیمه کردن بار هنگام ارسال بار دریایی از کره جنوبی بسیار مهم است. با توجه به مخاطرات زیادی که در حمل بار از طریق دریا وجود دارد لازم است تا بار بیمه شود تا در صورت رخ دادن مشکل بخشی از هزینه های شما جبران شود. برای حمل و نقل کالا از طریق دریا به صورت کلی دو نوع بیمه وجود دارد. نوع اول که به آن بیمه تمام خطر (All Risc)  گفته می شود که در این نوع بیمه تمام خطرات احتمالی تحت پوشش قرار دارد. نوع دوم بیمه نیز بیمه بهای اختلاف (Difference in conditions) است که تنها خسارت های یک موضوع خاص را پوشش می دهد.

بار دریایی در حال ارسال به کره جنوبی
راهنمای بیمه برای حمل و نقل دریایی

چه کالاهایی شامل بیمه هنگام ارسال بار دریایی می شوند؟

توجه داشته باشید که برخی از کالا ها شامل بیمه نمی شوند. به عنوان مثال، اقلام شیمیایی، مواد منفجره و اقلامی از این دست، عمدتا توسط بیمه ها مورد قبول قرار نمی گیرند. برخی از کالاهای دیگر نظیر لپ تاپ، موبایل و سایر دستگاه های الکترونیکی را شرکت های بیمه به دلیل احتمال بالای خرابی یا سرقت به راحتی بیمه نمی کنند. کالاهایی مانند جواهرات، سکه و غیره نیز نیاز به بررسی دقیق داشته و شرکت بیمه به صورت موردی بررسی می کند.

قبل از اینکه اقدام به بیمه کردن محصول کنید بهتر است تا با یک متخصص مشورت کنید. مواردی مثل تاریخ پوشش بیمه، محتوای بیمه، شرایط و محدودیت ها و غیره چیز هایی است که لازم است تا به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. با انجام یک بسته بندی مناسب و بیمه کردن محصول خود می توانید خیالتان راحت باشد که حمل بار شما بدون مشکل انجام خواهد شد.

 راه‌ های کاهش زمان ارسال بار دریایی از کره جنوبی

برای کاهش زمان ارسال بار دریایی از کره جنوبی راه های مختلفی وجود دارد. معمولا ارسال بار از کره جنوبی از طریق بنادر مختلفی مانند بندر بوسان، اینچئون، ماسان و غیره انجام می شود. نکته ای که وجود دارد این است که برخی از این بنادر کارهای ارسال را سریع تر انجام می دهند و در برخی دیگر از بنادر مدت زمان بیشتری برای ارسال کالا لازم است. نکته دوم، انتخاب خطوط حمل و نقل سریع است. برخی از شرکت های حمل و نقل دریایی خدمات ارسال سریع تری را ارائه می دهند. شما می توانید با انتخاب این پلن ها مدت زمان تحویل کالا را کاهش دهید.

یکی از راه های کاهش زمان ارسال بار، ارسال به صورت ترکیبی است. این موضوع بدین معنی است که می توانید تا یک مقصد خاص بار خود را از طریق دریایی ارسال کنید و از آنجا با استفاده از هواپیما باقی مسیر را طی کنید. به هر ترتیب برای کاهش زمان ارسال راه های مختلفی وجود دارد که بستگی به مقصد و نوع بار شما دارد.

سخن پایانی

ارسال بار دریایی از کره جنوبی نکات مخصوص به خود را دارد. آشنایی با قوانین صادرات و واردات، انتخاب شرکت حمل و نقل معتبر، بررسی بنادر مختلف و غیره از جمله مواردی است که حتما باید هنگام ارسال بار دریایی از کره جنوبی مد نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر آشنایی کافی با بحث واردات و صادرات ندارید بهتر است حتما با متخصصان این کار مشورت کنید چرا که اشتباهات هر چند کوچک می تواند خسارت های زیادی را به بار بیاورد. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

همچنین شما می توانید با مراجعه به صفحه حمل و نقل بین المللی اطلاعات کاملی از شرایط حملی نقلی کشور کره جنوبی و سایر کشور ها به دست آورید.


طاهاتجارت

سوالات متداول

ارسال بار از کره جنوبی چه قدر زمان می برد؟

مدت زمان ارسال بار به مواردی مثل نوع بار، نوع سرویس حمل و نقل، بازه زمانی ارسال و غیره بستگی دارد. بدین ترتیب برای بررسی مدت زمان دقیق ارسال بار لازم است تا با متخصصان مربوطه مشورت نمایید.

کدام کشور بیشترین واردات را از کره جنوبی دارد؟

چین. کشور چین بزرگ ترین شریک تجاری کره جنوبی در دنیا محسوب می شود.

هزینه ارسال بار از کره چه قدر است؟

هزینه ارسال بار متغیر بوده و به مواردی مثل حجم بار، وزن بار، نوع بار، مسافت و غیره بستگی دارد. اگر کالا شما یک کالای حجیم باشد وزن بار شما به صورت حجمی محاسبه می شود که روی هزینه نهایی حمل و نقل بسیار موثر است.

آیا هزینه ارسال بار از شهر های مختلف کره با یکدیگر متفاوت است؟

بله. هزینه ارسال بار از شهر های مختلف متفاوت است. برخی از شهر ها دارای بندر یا فرودگاه بین المللی هستند که می تواند روی هزینه ها به شدت تاثیر گذار باشد. برای محاسبه دقیق هزینه حمل لازم است تا شرایط بار شما به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته شود.

جهت ارتباط با ما و دریافت مشاوره تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید.