گروه بازرگانی طاها | ارائه تمامی خدمات مربوط به واردات و صادرات

راهنمای کامل حمل بار هوایی از چین به ایران

حمل هوایی بار از چین به ایران

حمل بار هوایی از چین به ایران یکی از سریع ترین روش هایی است که برای واردات محصولات مختلف از چین وجود دارد. این روش مزیت های زیادی دارد. ارسال سریع تر محصول، امکان پیگیری دقیق وضعیت محصول و غیره از جمله مزایایی است که با انتخاب روش حمل و نقل هوایی در اختیار شما قرار می گیرد. با این وجود، این روش محدودیت هایی نیز دارد. برخی از کالا ها امکان حمل آنها با هواپیما وجود ندارد و الزاما باید از طریق کشتی حمل شوند. علاوه بر این، هزینه ارسال هوایی معمولا نسبت به کشتی گران تر است. در مقاله حاضر قصد داریم تا با مقررات مرتبط و نحوه حمل بار هوایی از چین به ایران بیشتر آشنا شویم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

در همین راستا، ممکن است مقاله کارگوچین برای شما جذاب باشد!

1. مزایای حمل بار هوایی از چین به ایران

همان طور که گفته شد، حمل بار هوایی از چین به ایران مزیت های زیادی دارد. سرعت ارسال بالا را می توان مهم ترین مزیت حمل و نقل هوایی دانست. به عبارت دیگر، اگر به دنبال این هستید که کالای مد نظر شما در سریع ترین حالت ممکن به مقصد برسد باید از روش هوایی برای ارسال کالا استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که در برخی از مواقع سال که پرواز ها شلوغ است ممکن است روش حمل و نقل هوایی نیز به نسبت زمان بر شود. بنابراین اگر قصد وارد کردن کالاهایی مانند کالاهای پزشکی دارید باید به سراغ حمل و نقل هوایی بروید.

به جز بحث سرعت در ارسال، حمل بار هوایی از چین به ایران ایمنی بالاتری نیز دارد. در سیستم های فرودگاهی نظارت بسیار بیشتر است بنابراین می توانید خیالتان راحت باشد که کالای شما دچار آسیب یا سرقت نخواهد شد. در روش هوایی این امکان وجود دارد که کالای خود را لحظه به لحظه پیگیری کنید و بفهمید که در هر لحظه کالای شما در کدام نقطه قرار دارد.

چرخ های مخصوص حمل بار هوایی از چین به ایران در کنار هواپیما
حمل بار هوایی از چین به ایران دارای مزایای متعددی می باشد.

کالاهایی که با کشتی حمل و نقل می شوند باید دارای بسته بندی های خیلی محکمی باشند که این بسته بندی ها می توانند بسیار هزینه بر باشند. در نقطه مقابل، کالاهایی که به صورت هوایی ارسال می شوند نیازی به بسته بندی خاصی نداشته و می توان با حداقل امکانات کار بسته بندی را انجام داد. البته همان طور که گفته شد، حمل بار هوایی از چین به ایران معایبی نیز دارد. به همین دلیل لازم است تا پیش از ارسال محموله وضعیت آن را به خوبی بررسی کنید و بهترین روش را برای ارسال کالای خود انتخاب کنید.

 2. نحوه ثبت سفارش حمل هوایی

برای ثبت سفارش حمل بار هوایی از چین به ایران لازم است تا در ابتدا از فروشنده محصول خود، یک پیش فاکتور تهیه کنید. پیش فاکتور شامل اطلاعات قرار داد مانند آدرس، نوع کالا، هزینه، وزن، هزینه حمل و نقل و غیره است. توجه داشته باشید که لازم است تا با فروشنده در رابطه با نحوه ارسال کالا هماهنگی لازم را داشته باشید. در این مرحله لازم است تا کالای خود را به یک شرکت حمل و نقل تحویل داده تا برای شما ارسال شود. توجه داشته باشید که برای حمل بار هوایی از چین به ایران لازم است تا از یک شرکت حمل و نقل معتبر کالا یا شرکت های پست بین المللی استفاده کنید.

کارتنی از بار در دست در کنار هواپیما
با نحوه ثبت سفارش حمل هوایی آشنا شوید.

اگر کالای شما یک محصول شیمیایی باشد ممکن است که شرکت های حمل و نقل از شما بخواهند که مشخصات کامل محصول را به آنها ارائه دهید. به همین دلیل لازم است تا در صورت نیاز با فروشنده کالا هماهنگ کرده تا مشخصات کامل محصول را در اختیار شما قرار دهد.

 3. هزینه‌های حمل هوایی

یکی از نگرانی های افراد برای حمل بار هوایی از چین به ایران بحث هزینه های آن است. هزینه های حمل بار هوایی معمولا گران است. با این وجود، چندین فاکتور وجود دارد که روی قیمت حمل و نقل کالای شما موثر است. نوع محموله یکی از فاکتور هایی است که روی قیمت حمل آن موثر است. کالاهایی که در لیست کالاهای خطرناک قرار داشته باشند هزینه حمل و نقل بیشتری دارند. به همین دلیل لازم است تا مشخصات کامل محصول خود را به شرکت حمل و نقل ارائه دهید تا هزینه های مربوطه را محاسبه نمایند.

مورد بعدی در بحث هزینه، وزن بار است. وزن بار از دو جهت جرم و حجم مورد بررسی قرار می گیرد. به عنوان مثال یک کالا ممکن است وزن کمی داشته باشد ولی فضای زیادی را اشغال کند. در چنین حالتی معیار وزن حجمی کالا خواهد بود و بر آن اساس هزینه حمل حساب می شود. فاکتور بعدی نوع قرار داد است. اگر در قرار داد شما مواردی مثل بیمه وجود داشته باشد هزینه حمل افزایش خواهد یافت. کشور چین یک کشور بسیار بزرگ است. به همین دلیل، اینکه محصول خریداری شده توسط شما در چه شهری است بر روی قیمت حمل بار آن تاثیر دارد. شهر های بزرگ چین عمدتا دارای فرودگاه های بین المللی هستند. اگر محصول خریداری شده توسط شما از شهری باشد که فرودگاه بین المللی نداشته باشد هزینه حمل آن بیشتر خواهد بود.

بارگیری هواپیما برای حمل بار هوایی از جین به ایران
هزینه حمل بار هوایی به عوامل خاصی بستگی دارد.

 4. مدارک مورد نیاز برای حمل بار هوایی از چین به ایران

حمل بار از طریق هواپیما ملاحظات خاص خود را دارد. در واقع در حمل هوایی سخت گیری ها شدید تر بوده و کالاها دقیق تر مورد بررسی قرار می گیرند. به همین دلیل پیش از اینکه محموله شما ارسال شود لازم است تا برخی از مدارک را تحویل شرکت حمل و نقل دهید. فاکتور تجاری، بارنامه، گواهی بیمه، بارنامه هوایی و غیره از جمله مدارکی است که هنگام حمل بار هوایی از چین به ایران باید آن را تحویل دهید. در فاکتور باید تمامی مشخصات از جمله نام و آدرس فرستنده و گیرنده، نوع کالا، وزن، هزینه های حمل و نقل و غیره مشخص باشد. توجه داشته باشید که بهتر است فاکتور گرفته شده به زبان انگلیسی باشد.

توجه کنید که در مورد بعضی از کالاها ممکن است به مدارک دیگری نیز احتیاج پیدا شود. به عنوان مثال، مدارکی مثل گواهی اصالت کالا، گواهی کیفیت و غیره از جمله مدارکی است که ممکن است هنگام ارسال کالا از شما درخواست شود. اگر کالا شما در زمره کالاهای گیاهی یا حیوانی باشد ممکن است از شما گواهی فیتوسانیتری نیز درخواست شود. در این گواهی موارد بهداشتی محصول مشخص شده و توسط سازمان دامپزشکی یا گیاه پزشکی صادر می شود. به هر ترتیب، همان طور که مشاهده کردید برخی از مدارک عمومی بوده و برای همه نوع کالاها لازم است. در حالی که بسته به نوع کالای شما ممکن است مدارک دیگری نیز درخواست شود.

 5. روند ترخیص کالا از گمرک

بعد از اتمام مراحل حمل بار هوایی از چین به ایران لازم است تا محموله شما از گمرک ترخیص شود. برخی از شرکت های حمل و نقل و شرکت های پستی خدمات ترخیص کالا از گمرک را ارائه می دهند. در واقع شما می توانید با پرداخت هزینه های مربوطه، کلیه مراحل ترخیص از گمرک را به شرکت حمل و نقل بسپارید. به صورت کلی توصیه می شود که اگر هیچ تجربه ای در ترخیص کالا ندارید کار ترخیص را به شرکت حمل و نقل بسپارید چرا که ترخیص کالا از گمرک به نسبت کاری پیچیده و زمان بر است که ریزه کاری های مخصوص به خود را دارد.

روند ترخیص کالا از گمرک در چندین مرحله انجام می شود. اولین مرحله اظهار کالا در گمرک ایران است. در این مرحله لازم است مواردی مثل بارنامه، گواهی مبدا، فاکتور، اعلامیه تامین ارز، مجوز ثبت سفارش و غیره را در اختیار گمرک قرار دهید. بعد از احراز هویت، کالای شما توسط کارشناس گمرک مورد ارزیابی قرار گرفته می شود. در صورتی که کالای شما مشکلی نداشته باشد می توانید وارد مرحله بعدی شوید.

اگر کالای وارد شده نیاز به مجوزهایی مثل گواهی استاندارد، و غیره داشته باشد لازم است تا مجوز های لازم را به گمرک ارائه دهید. در مرحله بعد، تعرفه و کالا مجددا توسط کارشناس گمرک مورد بررسی قرار گرفته می شود و در نهایت هزینه ترخیص به شما اعلام می شود. با پرداخت هزینه ترخیص می توانید کالای خود را از گمرک تحویل گرفته و از انبار خارج کنید. توجه داشته باشید که اگر ارزش محموله شما بالا باشد لازم است تا کارت بازرگانی نیز داشته باشید.

سخن پایانی

حمل بار هوایی از چین به ایران یکی از بهترین راه های حمل و نقل بین المللی برای واردات محصولات مختلف از چین است. توجه داشته باشید که اگر با مراحل مختلف واردات از چین آشنایی ندارید توصیه می شود که از مشاوران فعال در این زمینه راهنمایی بگیرید. ممکن است محصولی که قصد وارد کردن آن را دارید مشمول مقررات خاصی شود که کارشناسان فعال در این زمینه می توانند شما را راهنمایی کنند. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

آیا برای واردات کالا از چین کارت بازرگانی لازم است؟

بله برای واردات از چین به کارت بازرگانی نیاز است. با این وجود برای راهنمایی های بیشتر می توانید از یک کارشناس متخصص کمک بگیرید.

هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران چه قدر است؟

هزینه ها برای بار های مختلف متفاوت است. مواردی مثل نوع کالا، وزن، حجم و غیره همگی روی قیمت نهایی و هزینه حمل موثر هستند.

چه طور می توانم هزینه حمل را کاهش دهم؟

یکی از راه هایی که می توانید با آن هزینه حمل را کاهش دهید، بسته بندی کالا است. سعی کنید کالای خود را طوری بسته بندی کنید که علاوه بر تامین امنیت کالا، حجم آن را تا حد امکان کاهش دهید. کاهش حجم کالا می تواند باعث کاهش هزینه حمل و نقل شود.

جهت ارتباط با ما و دریافت مشاوره تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید.