گروه بازرگانی طاها | ارائه تمامی خدمات مربوط به واردات و صادرات

طاها تجارت - اصلی

همه چیز درباره خدمات کارگو و حمل و نقل از کره جنوبی

خدمات کارگو و حمل و نقل از کره جنوبی

در گذشته به حمل و نقل کالا توسط کشتی، کارگو گفته می‌شد؛ اما امروزه به حمل و نقل هر کالا و محموله‌ای که بارنامه گمرکی داشته باشد و می‌توان آن را از طریق راه‌های زمینی، هوایی و یا دریایی جا به جا کرد، کارگو گفته می‌شود. در سال‌های اخیر رشد زیادی در زمینه تولیدات و صنعت داشته است. همانطور که می‌دانید بسیاری از برندهای مطرح مانند سامسونگ، هیوندای و… متعلق به کره جنوبی هستند. مانند تمام دنیا، محصولات کره جنوبی در کشور ما نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند؛ این موضوع باعث شده است که بسیاری از تاجران ایرانی به واردات از کره جنوبی بپردازند. برای آشنایی بیشتر در مورد خدمات حمل و نقل و کارگو کره جنوبی به ایران در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

انواع خدمات کارگو کره جنوبی به ایران

همانطور که گفته شد به جا به جایی کالا از تمامی روش‌های زمینی، هوایی و دریایی خدمات کارگو گفته می‌شود. اما به دلیل فاصله زیاد زمینی میان ایران و کره جنوبی، خدمات کارگو کره جنوبی به ایران به صورت هوایی و دریایی ارائه می‌شود. البته تاجران باید شرایط کسب و کار و شرایط مالی خود را نیز برای انتخاب بهترین روش کارگو مدنظر قرار دهند. برای مثال اگر محموله شما خیلی حجیم و سنگین نباشد، می‌توانید برای ارسال آن از کارگو هوایی استفاده نمایید. اما اگر از نظر زمانی محدودیتی ندارید و کالای شما شرایط نگهداری خاصی ندارد، می‌توانید از طریق کارگو دریایی برای ارسال کالای خود اقدام نمایید. کارگو دریایی معمولا هزینه کمتری نسبت به کارگو هوایی دارد و مقرون به صرفه‌تر است.

با خدمات کارگو ، بیشتر آشنا شوید!

کشتی در کنار اسکله برای کارگو کره جنوبی به ایران
خدمات کارگو کره جنوبی به ایران دارای مزایای متعددی می باشد.

مزایای استفاده از کارگو کره‌ جنوبی

استفاده از کارگو کره جنوبی به ایران مزایای بسیاری دارد. از مزایای استفاده از کارگو کره‌ای می‌توان به

  • امکان پرداخت هزینه حمل بار در مبدا
  • امکان پرداخت هزینه خرید کالا در مبدا
  • اعلام دائمی و به‌روز وضعیت بار و موقعیت آن
  • ارائه خدمات بسته بندی برای بارهایی با حجم و وزن بالا
  • سرعت بالا در ارسال بار،
  • ضمانت تحویل سالم کالا در مقصد

اشاره نمود. به صورت کلی شرکت‌های کارگو کره‌ای یکی از کارگوهای جهان به حساب می‌آیند. بهترین البته این مزایا بسته به شرکتی که برای حمل و نقل بار استفاده می‌کنید نیز دارد. برخی از این شرکت‌ها ممکن است مزایای بیشتر و یا کمتری داشته باشند و حتما باید در زمان بستن قرارداد و تحویل بار این موضوعات را بررسی نمایید.

نحوه ارسال کالا با کارگو کره جنوبی به ایران

نحوه و روند ارسال کالا با کارگو ممکن است در هر کشوری متفاوت‌های کوچکی داشته باشد و به صورت کلی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. این مراحل ممکن است در شرکت‌های مختلف نیز متفاوت باشند. اما معمولا یکسری از مراحل در تمامی کشورها و شرکت‌های ارائه کننده کارگو یکسان است. شما با دانستن این مراحل می‌توانید ملزومات کار را سریع‌تر آماده نموده و سرعت ارسال بار خود را افزایش نمایید. به صورت کلی می‌توان گفت مراحل زیر را باید برای ارسال کالا از طریق کارگو کره جنوبی به ایران طی نمایید:

  1. تحویل بار در مبدا (شهر یا بندر مورد نظر در کره جنوبی).
  2. معین نمودن زمانی که بار باید به مقصد برسد (زمانی که کالا در ایران به دست شما می‌رسد).
  3. دریافت بارنامه و تطابق دادن اطلاعات مربوط به بار (بررسی صحت تعداد اقلام، وزن، میزان حساسیت و… در بارنامه).
  4. معین نمودن مسیر و انتخاب نحوه ارسال بار (دریایی یا هوایی).
  5. حفاظت فیزیکی بار.
  6. اطلاع از سلامت بار در زمان رسیدن به مقصد.
  7. تحویل بار به مقصد.
  8. پرداخت تعرفه گمرکی مخصوص کالای مورد نظر و ترخیص آن از گمرک

هواپیما های کارگو در فرودگاه و در کنار هم

    با نحوه ارسال بار از طریق کارگو آشنا شوید.

هزینه‌های کارگو کره جنوبی به ایران

کشور ما در سال‌های اخیر، به دلیل موقعیت و شرایط خود، با چالش‌های مختلفی برای واردات کالا از سایر کشورها رو به رو بوده است. برای مثال نوسانات ارز و تحریم‌های اقتصادی سبب شده‌اند تا تاجران ایرانی هزینه‌های بیشتری را برای واردات کالا متحمل شوند. به همین دلیل نمی‌توان هزینه قطعی و ثابتی را برای کارگو کره جنوبی به ایران در نظر گرفت. این هزینه‌ها در طول زمان تغییر کرده و باید در زمان ارسال کالای خود قیمت را از شرکت مورد نظر خود استعلام بگیرید. علاوه بر موارد فوق، فاکتورهای دیگری هستند که بر هزینه‌های کارگو کره جنوبی به ایران به صورت مستقیم تاثیر گذار می‌باشند. این فاکتورها به شرح زیر هستند:

  1. وزن و حجم بار
  2. نوع کالا
  3. نوع بسته بندی کالا
  4. محل بارگیری
  5. مقصد بار
  6. مسافت
  7. عوارض و مالیات گمرکی

راهنمای انتخاب شرکت کارگو

در زمان انتخاب بهترین شرکت کارگو کره جنوبی به ایران، مهم‌ترین عامل، زمان بندی تحویل کالاست. همچنین باید از شرکت ضمانتی درباره تحویل کالا در صحت و سلامت کامل به مقصد دریافت نمایید. علاوه بر این باید شرکتی را انتخاب نمایید که قابل اعتماد بوده و سابقه درخشانی در این زمینه داشته باشد. شما باید به صورت دائمی محصولات مورد نیاز مشتریان خود را تامین نمایید؛ به همین دلیل مهم است که شرکتی را برای جا به جایی کالای خود انتخاب نمایید که به شما اطمینان خاطر کامل بدهد. همچنین شرکت‌های کارگو خدماتی ارائه می‌کنند که باید بررسی کنید حتما شرکت شما نیز این خدمات را ارائه کند. این خدمات عبارتند از:

مدیریت کارگو: این خدمات شامل: مدیریت و کنترل دائمی روی نحوه حمل و نقل کالا از ابتدا تا انتها، بررسی و تایید اسناد و رهگیری بار می‌شوند.

جابه‌جایی در مقصد: شامل خدمات حمل و نقل برای بار در کشور مقصد با استفاده از کامیون، هواپیما یا قطار برای جابه‌جایی کالا می‌شود.

انبارداری: ارائه راهکارهای مدیریت و ذخیره‌سازی کالاهای در حال حمل و نقل و اطمینان از ایمنی و در دسترس بودن آن‌ها درصورت نیاز.

بسته‌بندی و لیبل‌گذاری: ارائه خدمات بسته‌بندی و لیبل‌گذاری جهت اطمینان از ایمنی کالا در زمان حمل و نقل.

هواپیمایی در بالای کانتینر های بار
در انتخاب شرکت کارگو دقت کنید.

سخن پایانی

کارگو کره جنوبی به ایران یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های ارسال کالا میان تاجران ایرانی بوده است. امروزه به حمل نقل هرکالایی که دارای بارنامه گمرکی باشد و از طریق راه‌های زمینی، هوایی و دریایی جا به جا شود، کارگو گفته می‌شود. کره جنوبی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه تولیدات و صنعت داشته است و بسیار از برندهای مطرح در زمینه‌های مختلف در این کشور تولید می‎‌شوند. به همین دلیل بسیاری از تاجران در سراسر دنیا به فکر واردات محصولات کره جنوبی به کشور خود افتاده‌اند. با توجه به محبوبیت و فروش بالای محصولات کشور کره جنوبی در ایران، توجه تاجران ایرانی نیز به سمت واردات محصولات کره‌ای به ایران جلب شده است. در این مقاله به معرفی کارگو کره جنوبی به ایران و همچنین مزایا، نحوه ارسال، هزینه‌ها و نحوه انتخاب بهترین شرکت کارگو پرداختیم.

طاها تجارت

سوالات متداول

خدمات کارگو کره جنوبی به ایران چه انواعی دارد؟

اگر باری که می‌خواهید منتقل کنید وزن و حجم زیادی نداشته باشد، می‌توانید برای ارسال آن از کارگو هوایی استفاده نمایید. از طرفی اگر محدودیت زمانی ندارید و محصولات شما نیاز به شرایط نگهداری خاصی ندارند، ارسال از طریق کارگو دریایی هزینه کمتری دارد و برای شما به صرفه‌تر است. البته باید در زمان انتخاب کارگو دریایی توجه داشته باشید که زمان بندی تحویل کالا با برنامه‌های شما مبنی بر توضیع و فروش محصولات تداخل نداشته باشند.

چگونه بهترین شرکت کارگو کره جنوبی به ایران را انتخاب نماییم؟

برای انتخاب بهترین شرکت کارگو کره جنوبی به ایران، یکی از مهم‌ترین عوامل، در نظر گرفتن زمان بندی تحویل کالا است. داشتن سابقه خوب، تعهد یا ضمانت در زمان تعیین شده برای تحویل و صحت و سلامت کالا، خدماتی از جلمه مدیریت کارگو (شامل نظارت و کنترل دائمی روی بار از ابتدا تا انتهای مسیر)، ارائه خدمات بسته بندی کالا جهت اطمینان از ایمنی بار در زمان حمل و نقل، جا به جایی بار در مقصد و همچنین امکان مدیریت و نگهداری محصولات در انبار نیز جزو خدماتی است که شرکت‌های کارگو ارائه می‌کنند.

آیا خدمات کارگو فقط برای کشور کره جنوبی می باشد؟

خدمات کارگو تنها محدود به کشور کره جنوبی نیست. شرکت های مختلف از این خدمات، در کشور های مختلف پشتیبانی می کنند. برای مثال کارگو چین ، یکی دیگر از خدمات کارگو از کشور چین می باشد. برای اطلاعات بیشتر، مقاله کارگو چین را از دست ندهید.

جهت ارتباط با ما و دریافت مشاوره تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید.